Ssssstt… niet verklappen

blog 015Het was vandaag een ideaal weertje om te wandelen. Dát deed ik dan ook.  En al wandelend zag ik nog veel moois, niet zo gek want het is per slot nog zomer. Wel de laatste dag van augustus, mensen; morgen is het al weer 1 september. Ik liep wat te dromen en te kijken of ik wat kon fotograferen en wat zag k daar opeens?

blog 018Twee meerkoeten met piepkleine jonkies, met zo’n klein rood koppetje, een stuk of 5. Hoe is het mogelijk, nu nog? Het hoeveelste nest zal dat wel niet zijn? Ik maakte wat foto’s en liep weer door. En even verderop… nee, dat zal toch niet? Twee futen met jonkies, ook al vers uit het ei. Ze bleven te ver weg om met mijn cameraatje goed te kunnen fotograferen. Ik was stomverbaasd, dat wel. Ik denk nu –ik kan mij lichtelijk vergissen- dat wij een langere zomer zullen krijgen, een verlenging net als in de voetbal, omdat wij te kort gedaan zijn op dit gebied. Ik geloof het stellig, niet hardop zeggen, hoor, gewoon stilletjes van genieten!

blog 026

7 thoughts on “Ssssstt… niet verklappen

  1. Ik vind het maar een rare zomer. Gisteren zag ik zes jonge merels op ons grasveld,die nog gevoerd werden door ma en pa. In de zijtuin staat de weigelia en de ranonkelstruik alweer te bloeien na een zeer overdadige bloei in het voorjaar. Dat is nog nooit gebeurd. En dan die enorme hoeveelheid slakken….

Geef een reactie

