Olifantje gezien

… op diverse filmpjes had ik haar al wel gezien, de kleine olifant, maar gisteren zag ik haar in levende lijve. Het spande er nog om, hoor. In Artis aangekomen nam ik geen risico en liep meteen door naar het olifantenverblijf. Ik had verwacht alle olifanten buiten te zien, want het was helemaal niet koud en het waaide ook niet.  Maar nee, ik zag geen mensenmenigte staan en dus waren de olifanten binnen. Maar van 12.00 tot 16.00 uur mocht je in de stal kijken aan de achterkant van het gebouw. Ik ging daar dus heen maar ik zag het al. Er stond een heel lange rij mensen geduldig te wachten. Nee, dat zag ik niet zitten. Dan maar eerst een lekker kopje koffie en een broodje, dacht ik. Daarna ging ik weer even kijken maar nee, nog steeds een lange rij. Dan maar gewoon wat rondlopen en geduld hebben, dacht ik optimistisch.

blog-016blog-020Ik kwam bij de lemuren (halfapen), die los mogen lopen en die zaten helemaal klaar voor een fotoserie. Ik kon er vlakbij komen. Het is altijd weer een verrassing welke dieren je dit keer heel goed kunt zien. Na een tijdje overal gekeken te hebben, kwam ik iemand van Artis tegen. Toch even vragen, dacht ik. “Nee”, zei de oppasster, “de olifanten zijn al buiten geweest. Volgende keer beter maar…”.

blog-022blog-036 blog-070Ik maakte wat herfstfoto’s want er zijn ook heel bijzondere  bomen in de tuin, maar eerlijk gezegd was ik toch wel een beetje teleurgesteld. Ik besloot –waarschijnlijk tegen beter weten in- nog een tijd rond te lopen en dan nog eens naar de stal te gaan, desnoods maar in de rij te gaan staan.

blog-103Maar ik heb geluk; er staan maar een paar mensen en als ik ze vragend aankijk, zegt één man: “Om drie uur komen ze naar buiten; is nog maar een half uurtje”. Ha hiep hoi, ik loop maar weer wat rond, ik maak wat foto’s en tegen drieën ga ik samen met vele anderen bij het hek staan.  Het zal toch wel echt gebeuren, denk ik.

blog-105Enfin, wij wachten en wachten en … plots gaat een luik open, wij zien een slurf en een klein olifantje. Wij kunnen alles heel goed zien en het is echt ontroerend ze met z’n drieën te zien lopen. Kijk, hier wat foto’s. De rest kunt u er wel bij denken, lijkt mij.

blog-106blog-124

10 thoughts on “Olifantje gezien

  1. Och ik kreeg zo’n medelijden met je, speciaal naar Artis gaan en dan het olifantje niet zien, maar gelukkig, alles kwam goed. En nu zal je ook wel met een goed gevoel naar de andere foto’s kunnen kijken.

Geef een reactie

