Het nieuwe girafje

blog-020

Ik had gisteren een heerlijke dag in Artis. Het was niet zo koud, licht bewolkt maar ook af en toe wat zon en géén regen. Ik had van te voren dan ook het weer in Amsterdam goed bestudeerd en de meteorologen zeiden als het ware: “Doen!”  Onze nieuwe camera wilde ook al zo graag, want er valt daar veel moois te fotograferen.  Na de treinreis een lekker kopje koffie genomen en een broodje en daarna heb ik niet meer gezeten eigenlijk. Want ik verbaasde mij constant over wat ik allemaal zag door de nieuwe camera. Zo stond of zat een beestje in de verte, zo stond ik zowat oog in oog. Geweldig. Ik ben er zo blij mee.

blog-026blog-048blog-092blog-143

Ik heb het nieuwe girafje gezien, die af en toe een gek sprongetje maakte en ik heb dit keer het jonge mandrilletje gezien, die al aardig op kleur was gekomen. Natuurlijk ben ik naar het olifantje gaan kijken; het blijft vertederend dat kleintje en die knots van een moeder. Zus stond er een beetje onverschillig bij. Zij speelde niet met haar bal; zij staarde maar zo’n beetje voor zich heen. Een winterdipje misschien? “Binnenkort krijgen jullie een prachtig nieuw verblijf met een zwembad nog wel” zei ik om haar op te monteren. Ook nam ik haar maar eens alleen op de foto, want alle aandacht gaat uit naar moe en haar dochtertje. Het is niet leuk hoor als je er maar zo’n beetje bijbungelt.

blog-107blog-155blog-165blog-192

Maar goed, ik liep en ik liep, tot het een beetje donker werd en wat kouder. Het werd tijd weer eens op huis aan te gaan. O ja, er was veel mooie kerstversiering in Amsterdam en ook in het Centraal Station. Dat had ik nog nooit gezien. Misschien was het ook wel nieuw, want er wordt nog steeds verbouwd daar en nu werkt men vooral aan ‘het mooi’. Leuk hoor!

blog-203blog-236

7 thoughts on “Het nieuwe girafje

  1. wat geweldig, nu zien we pas dat je ook nog een steengoeie fotograaf bent. De gelaatsuitdrukking van die gorilla, echt een saggerijnige oude vent. Dat beest met gestreept jong is zeker een tapir?
    wat heb je eigenlijk voor treinkaart?

    • Dank je Fialas. IK word er ijdel van.
      Ik heb een dalurenkaart en die heb ik al knap lang. Daarom mag ik ’s avonds ook in de spits reizen. Ik ga nogal eens naar Amsterdam.

  2. Jeeeeee, wat een mooie foto’s maak je met de nieuwe aanwinst. Het girafje is zo grappig. En die tapirs zijn supergoed. Vast een nieuwe dimensie in je leven, zo’n camera. En ik geniet mee!

Geef een reactie

