Iedereen tevreden?

blog-010Alle feestvarkens tevreden met hun verjaardag?  Was de taart lekker?  Leuke post gehad of alleen maar mail?  De cadeau’s naar ‘t zin en ook  genoeg?  Dan sluiten wij nu de tent.  Er kan niet meer geruiild worden of geklaagd. Alle verjaardagen en feesten zijn nu voorbij, tenminste die van december en januari, bedoel ik natuurlijk. Mare was de allerlaatste en werd 10 jaar. Zelf had ik graag een paar  jaartjes teruggegeven, maar dat schijnt sowieso niet mogelijk te zijn. Eens gegeven, blijft gegeven. Flauw hoor. Het was  me weer wat, beste lezers, maar alles is goed verlopen. Heeft u het ook zo druk gehad?  Dat zal vast wel. Ik ga nu weer eens rustig aan doen en tegelijkertijd wat opruimen, dan hier, dan daar, in wat voor tempo wacht ik wel af.  Maar op de eerste plaats gaat plan 2 gewoon door: het Etsjaar, weet u nog? En verder zie ik wel hoe en wat.

blog-009

Bijna werd mij een “ontrommelcoach”  in de maag gesplitst, een professionele nog wel, wat dat ook is. Nou, daar moet ik niks van hebben, hoor. Stel je voor dat ik fijn zit te tekenen –het gaat lekker- en die mevrouw  ( dat mens) gaat opeens uitleggen hoe het allemaal veel gemakkelijker kan, dat ik veel te veel spullen heb, alsof ik dat zélf niet weet en  dat zij zoveel tips en ideeën heeft maar dat ik dan wél moet luisteren, dat zij niet voor niks komt en het ontzéttend goed weet. Ik heb nee gezegd. Volgens mij is het gewoon een trend, dat ontrommelen of ontspullen. Ben je gek: straks heeft iedereen spijt en gaat alles nieuw kopen, ja ja, ik ben wel wijzer.

13 thoughts on “Iedereen tevreden?

  1. Ontrommelcoach.. net zo iemand als die mevrouw die je leert de spullen netjes in te pakken en op te ruimen. Mensen schijnen heel tevreden te zijn met die hulp. Zelf rommel ik liever door op eigen houtje. Dan zoek ik wel wat langer.

    Het was een drukke tijd bij jullie, begrijp ik maar ach, de rust is terug, als aanloop tot de lente. ☼

  2. Grappig geschreven weer. Zo helemaal Thérèse. Ook herkenbaar voor mij, want manlief ruimt ook zelden op. Gelukkig bewaart hij bijna al zijn schatten in zijn eigen kamertje. Ik ben van de rust en ruimte om mij heen. Niet te kaal hoor. Want boeken en kunst zie ik niet als rommel!

  3. Mooi woord ‘ontrommelcoach’. Ik bewaar alles en denk er wel eens over iets weg te gooien. Mijn poging strandt altijd al snel. Dan leg ik de spullen maar weer netjes recht, dat past beter bij mij, denk ik.

  4. Je moet alleen maar ontspullen als je last hebt van al die dingen om je heen. Als je er totaal geen last van hebt, dan doe je het natuurlijk niet. Laat je niks aanpraten, hoor. Zo’n coachmevrouw zou ik niet willen. Dat werd geheid slaande ruzie. Ik zie ons al trekken aan iets dat ik per se wil bewaren en zij wil weggooien. Of werkt het zo niet? Hahahahaha…..
    Mij heeft het ontzettend opgelucht om allerlei dingen weg te doen, waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze had. Ik heb kennelijk in deze fase van mijn leven behoefte aan overzicht en ruimte. Maar toch blijft er nog genoeg over, hoor.

  5. Af en toe een beetje ontrommelen kan geen kwaad vind ik, maar alleen als je er zin in hebt natuurlijk. Fijn dat de drukte weer voorbij is en je weer lekker je eigen gang kunt gaan.

  6. Neu, ik heb nog niet zo de behoefte om te ontrommelen. Een paar jaar geleden hebben we de zolder bij de kop gehad, dwz mijn helt, die van P. moet nog steeds. Er gebeurt niets en als ik het onder de aandacht breng ontstaat er irritatie, dus laat ik het maar zo.

  7. (Ik las eerst on-trommelcoach en dacht wat gaat ze nu weer doen?) Nee. zo’n bemoeizuchtige tante die gaat vertellen wat je met je spullen moet doen, vind ik ook niks. Naast de andere kamers heb ik één kamer waar ik werk achter de pc, waar ik schilder, waar stapeltjes boeken aan de kant staan (geen plek in de kast meer) maar gelukkig weet ik het allemaal te vinden. Ook de schijnbaar ongeordende stapeltjes papier op de werktafel. Vraag en ik pak het. Nee voor mij niet zo’n tante over de vloer.

  8. Ontrommelen? Je ziet het wel eens op de TV. Een heel nette geordende kamer, keuken of slaapkamer. Alle stoelen netjes in slagorde opgesteld. Kussentjes op een rijtje met allemaal een plooitje naar de zelfde kant. Geen rommel op tafel maar bv 3 of 5 kaarsen zonder druip. ( pas op, geen even aantal) Nog nooit aangestoken. In zo’n omgeving kun je toch niet leven! Geef mij maar lekker wat rommel zo in de trant van lekker knus, hier LEVEN wij.

Geef een reactie

