NIETS te schrijven

Ik heb al een tijd niks meer geschreven hier, maar dat had zijn reden. Er GEBEURDE niks, dat was het. Bovendien was het een rotweek, nou ja, een beetje dan. Omdat ik een makke aan mijn voet had, kon ik nergens heen, tenminste niet naar Amsterdam en dat was het enige wat ik wilde.  Nou ja, iets dichterbij, wilde ik ook wel, maar dan had Hans weer wat of moest ergens heen. En u kent mij, mopperen daar doe ik niet aan hier, dus daarom heerste er steeds maar absolute stilte. Maar nu vandaag gebeurde er wat, jawel. Wij gingen een beetje kringlopen en in Enkhuizen overkwam mij iets. Hans en zoon Martijn liepen gewoon naar de auto, maar het moest mij weer gebeuren. “Pas op Th…” maar toen was het leed al geschied. Hans was nog niet klaar met zijn waarschuwing of ik stond al midden in de HONDENPOEP.  Met één voet, maar toch. Met nogal nieuwe schoenen, hoor. Wat een pech, wat een viezigheid!  Is het nu zo’n moeite om dat spul van zo’n kakkedorus even in een zakje te doen?  Nou ja, mijn schoen is weer schoon en ik had wat te schrijven, al zult u er niet blij mee zijn.

blog-005

18 thoughts on “NIETS te schrijven

  1. Honden! Poep niet op ons kringloopveld,
    Wij hebben er narigheid van,
    Als je moet schijten met alle geweld,
    doe het thuis in de koekenpan!

  2. Het is toch zo’n kleine moeite om even het gevoeg (leuk woord toch?) van je kakkedorus op te ruimen. Gewoon plastic zakje om je hand, drol oppakken, zakje dichtknopen en in de vuilnisbak. Ongelooflijk smerig als je het aan je schoenen hebt. Maar hoe gaat het nu met de voet, Thé?

  3. Lieve Therese, Schrijven is soms goed, maar even stoppen met schrijven is ook wel eens goed. Ik denk dat ik even wat minder van me laat horen, even een pas op de plaats en even lekker aan het werk. Lieve groet van Margriet

    • Hoi Margriet, ik ben ook best hard aan het werk, hoor, ik heb al 40 etsen gemaakt en nog meer tekeningen. Ga maar lekker aan het werk, hoor.
      IK vind schrijven trouwens ook geen tijdverspilling’.

  4. Oei, ik kon de hondenpope bijna ruiken. Toch is er in de laatste jaren best veel veranderd. Gelukkig ligt er bijna geen hondenpoep meer op straat, tenminste, bij ons niet (wel paardenpoep, ben ik ook niet weg van)

  5. t schijnt geluk te brengen. Heb ik eens gehoord, maar zal een hondenbezitter zijn geweest die te lui was om het op te ruimen. Hoe dan ook, erg vies inderdaad. Arme jij

  6. Er wordt echt niemand boos (misschien wel een beetje verdrietig) als je even stopt met bloggen om inspiratie op te doen. Iedereen heeft dat toch wel eens. Nu bracht hondenpoep je inspiratie. Wellicht komen er snel poëtischer zaken op je pad.

  7. Dit weekend stond ik tijdens een wandeling blijkbaar ook ergens in de poep, ik had het pas in de gaten toen het begon te stinken in de auto, met de kachel aan. Ik heb de vieze schoen maar gewoon uitgedaan en in de garage gezet, en de volgende dat weer met dezelfde schoen door de blubber gelopen. Blubber is goed voor zulke doeleinden.

Geef een reactie

