Het moest van ons moeder

Wat moest er van ons moeder?  Eén keer per jaar een familiedag houden en nog wel op haar kosten. Zij had hiervoor een speciaal potje gereserveerd. Iedere keer is de beurt aan een ander om wat te organiseren. Het eerste jaar dat echtgenoot en ik het deden, liep het allemaal nogal soepel, als ik mij goed herinner. Dit keer waren wij opnieuw aan de beurt en wij dachten dan ook optimistisch: “Dat zal wel lukken, wel ja, zo moeilijk is dat niet!”  Het enige is dat we iets moeten vinden dat leuk is voor jong en oud. Daar dachten wij dus over en als vanzelf diende het zich aan. Ik las op Facebook dat iemand een wandeling had gemaakt samen met andere mensen onder leiding van een boswachter vlakbij ons geboortedorp. Dat het daar erg mooi is, wist ik nog en nu schijnt het nog mooier te zijn geworden. Ik kreeg van de betreffende persoon allerlei informatie en wij besloten daar zelf eerst  te gaan kijken. Of we daar in de buurt wat konden drinken en later een hapje eten –gewoon én vegetarisch- of we een beetje afgezonderd konden zitten en vooral of het sfeervol was.

En ja, dat was allemaal goed, mooi gelegen in het bos. Ideaal voor de kinderen om daar lekker te kunnen rotzooien, zeg maar, blubber, gras en bomen aanwezig, wat wil je nog meer als gezond kind?  Wij ouderen kunnen dan rustig wat kletsen, zo stelde ik mij voor. Dat kan ook allemaal en de meesten vonden het ook een heel goed plan, maar…  wanneer?  Het gebeuren zou plaats vinden rond 1 juni, de trouwdag van onze ouders. Dat hadden wij zelf destijds afgesproken. Dus stelden wij een datum voor, zaterdag 27 mei. Nee, dan was er toevallig de doop van het jongste kleinkind in Aken en de stam van broer J. viel dan uit. Toen kozen wij twee data, dat was misschien beter. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, wij mailden en wij mailden en nu hebben wij een datum plus dat wij het nog konden veranderen bij dat leuke restaurant. Even was ik nog bang dat het een familiewinterdag zou worden, maar nee. Organiseren is niet mijn sterkste kant, dát heb ik nu wel gemerkt. Nu nog duimen voor mooi weer, dat is al wat we doen kunnen.

18 thoughts on “Het moest van ons moeder

  1. Altijd moeilijk een clubje mensen bij elkaar te krijgen. Het wordt vast heel gezellig Therese en misschien voor volgend jaar nu alvast een datum vastleggen, zodat iedereen er rekening mee kan houden

  2. Ik ken een familie die ieder jaar de vrijdag na Hemelvaartsdag reserveert voor de bijeenkomst. Iedereen houdt daar rekening mee. Een vaste dag kiezen is zo gek nog niet. Bijzonder leuk bedacht van jouw ma, hoor. Families hebben toch de neiging om uit elkaar te vallen als de ouders er niet meer zijn. Niemand wil het, maar het gebeurt toch.

  3. Plannen is gedoe, heb ik pas weer gemerkt met het plannen van een lunch voor 3 personen. Hoe moeilijk kan dát zijn. Nu ja, jullie plan (dat lunchplan trouwens ook) is leuk en het komt vast goed

    • Hoi Aleida. Ja (poe poe) zo heb ik een vriendin en als ik met haar een afspraakje maak, is het meestal pas over drie weken en soms gaat het dan nog niet eens door. Alles goed met jou?

      • ja hoor en blijven schrijven als ik er iets over zeggen mag. hoe kom ik anders mijn lunch door 🙂

  4. Ha, ha, houdt het dan voortaan op een oudjaarsavond? Vuurwerk, oliebollen, hooelijk sneeuw en iedereen blij.
    Hoe dan ook: tof dat jullie zo hecht zijn samen. Dat mag élke dag gevierd worden. 👑🎂🎁🎀🎉

  5. Gelukkig hebben jullie toch een datum gevonden, want het zou jammer zijn als dit familie evenement door niet tot een planning te kunnen komen ten einde zou geraken. Als ik bij jouw familie hoorde zou ik mij er erg op verheugen want ik houd van dit soort happeningen.
    En laat je niet te veel door het weer leiden. Ook met slecht weer kan het best leuk worden omdat er dan van alles geimproviseerd moet worden en zelfs wandelen met storm paraplui’s kan de hilariteit en de gezelligheid uiteindelijk toch verhogen. Maar mooi weer is altijd fijn.

  6. Ha ma
    We zitten in de Ardennen. Hebben jullie gebeld vanwege de familiedag? Bij dringend iets, bel dan de mobiel.

    Aron

    • Het was niet dringend. Maar bij het vegetarisch menu stond bij het voorgerecht keuze uit twee: a. tomatensoep b. dungesneden schotse zalm. IK heb gezegd dat jullie ook geen vis eten. Is het erg: keuze uit één of bestaat er ook vega-zalm? Je hoeft niet te antwoorden hoor.
      Geniet maar lekker!! Groetjes, ook van papa.

      • Gaat zeker lukken. Nee, vegetarische zalm ken ik niet. Moet er ook niet aan denken. Spreken elkaar binnenkort weer.

Geef een reactie

