Apies kijken

Afgelopen woensdag was het prachtig weer, dus leek het mij het beste om naar Artis te gaan. U zult misschien wel eens denken: “Wordt zij dat nu niet beu?”  Nee, beste mensen, want elk bezoek is anders, echt waar. Dit keer zag ik hoe de Nijlgans-pulletjes flink gegroeid waren.

Ik zag dat de olifanten een bad kregen en tegelijk met een tuinslang bespoten werden, misschien vanwege het warme weer. Zij genoten, dat begrijpt u. Ma olifant leunde daarna verzaligd tegen een houten wand, zoals een kat een kopje geeft en viel van genoegen bijna om. Ik schrok er van, maar het ging goed. Ik zag nog veel mooie tulpen, maar vergeleken met vorige keer liep het terug. De rododendrons daarentegen stonden nu  uitbundig  in bloei, hele grote struiken, allemaal in het paars.

Ik zag ook veel mooie mensen, jonge en oude, bescheiden gekleed of juist uitbundig. Ik zag wel drie klassen kinderen aan het tekenen, onder leiding van hun juf. Ik stond een tijdje te kijken en te luisteren. Misschien leer ik er nog wat van, nietwaar? Ik zal er wat foto’s van plaatsen, dan weet u waar ik het over heb. Ik voelde mijn voeten wel, hoor. Dat zal door het warme weer zijn gekomen. In de trein was het ook behoorlijk heet, maargoed, ik ben weer veilig thuisgekomen na een heerlijke dag.

 

9 thoughts on “Apies kijken

  1. Daar was het een mooie dag voor, de dieren zullen ook een zonnig humeur hebben gehad.
    Artis was nu een dieren- annex mensentuin. Je raakt zo nooit uitgekeken, dubbel plezier..

  2. In de jaren 40 nam onze moeder ons vroeger ieder jaar in September mee naar Artis in want dan kostte het maar een kwartje. Kwartjesmaand, daar adverteerden ze mee. Wij namen boterhammen met vruchtenhagel mee, door de warmte smolt dat een beetje en werd een multikleurige puree, die mijn zusje aan de flamingo’s wilde voeren om ze bij te kleuren. Het was toen altijd heet in September.

    • Later, toen wij kinderen hadden, en in Amsterdam woonden, was het in september de helft van de prijs. Deden wij ook, maar het was altijd wel heel druk.

  3. Als Sylvia dit maar niet leest. Foto’s van donkere mensen en dan ‘apies kijken’ erboven zetten…Maar ik vind het een erg leuke impressie.

Geef een reactie

