Lijnplannen

A.s. maandag, zo nam ik mij voor, ga ik heel streng lijnen. Zaterdag was zoon Martijn van vakantie teruggekeerd, uit Frankrijk en hij had lekkere dingen voor ons meegenomen. Zondag zaten wij ook nog heerlijk te nasjen, dus was maandag dé goede dag om te beginnen. De hele week streng zijn, Theetje, zo zei ik tegen mijzelf.  Om 3 uur ’s  middags ging de telefoon en werd ons gevraagd of wij het gezellig vonden een glaasje wijn te komen drinken bij de jarige Gerrit (die van het IJsselmeer) . En bij een glaasje hoort een hapje en nog even dacht ik aan mijn wegvliegende lijnplannen, maar het was té gezellig, mensen. Ik gaf ze maar een zwaaitje na en zei “graag” tegen nog een feestelijk glas. Och wat kan het leven toch vurrukkeluk zijn, nietwaar?

15 thoughts on “Lijnplannen

  1. Laat de koolhydraten staan. Dus geen brood, aardappels en pasta meer, maar veel groenten en eiwitten (vlees, vis, ei, kaas, bonen). Echt lijnen en dus alles wat lekker is afslaan is gewoon stomvervelend. Je wordt er chagrijnig van. Niemand houdt dat vol en dan krijg je het jojo-effect. Het schiet er nog sneller weer aan als je met zo’n dieet stopt. In plaats van een broodje ’s middags neem je een salade of een omeletje met verse kruiden. Zelfgemaakte soep met veel verse groenten is ook gemakkelijk en In porties in te vriezen. Handje noten (ongezouten) als je flauw bent moet eigenlijk dagelijks en is hartstikke gezond. En verder niet al te streng zijn voor jezelf. Iedere dag een wandeling op tempo is prima en hebben jullie niet een leuk seniorprogramma op een sportschool of zo? Mijn zus doet dat tweemaal per week (is ouder dan jij) en het gaat rustig en het is bere-gezellig. Ze zou het niet willen missen.

  2. Geniet van de dag lieve Thérèse. Pluk het geluk als het wordt aangeboden. En ach er zijn vast wel veel “matigdagen”.

  3. van mij mag je lijnen en stoppen en eten en weer lijnen, als je maar niet meedoet aan de cult van de voedingsgoeroes, mijn dochter noemt het de . a,s, zondag kunnen we bij de VPRO genieten van de eerste Zomergast van dit seizoen, Rosanne Hertzberger, een wetenschapper die kordaat en met humor de strijd met de foodies heeft aangebonden. Ze is dapper, want ze heeft ook de oorlog verklaard aan het tuig van Geenstijl, zondagavond 8 uur, gaat dat zien.

  4. Klinkt heel goed, al viel daarmee je lijnplan in het water. De volgende dag: nieuwe dag, nieuwe kansen. En echt strikt lijnen is inderdaad suf en helpt uiteindelijk niet, tenzij je de rest van je leven lijnt, maar welke ….. doet dat. Ben je 1 dag lijntechnisch niet goed bezig geweest, eet je de volgende dag normaal en sober, dus geen tussendoortjes, zoals dat zo mooi heet. Dat schrappen van koolhydraten schijnt goed te werken, maar ik vind sommige aardappels te heerlijk en idem dito met brood. Misschien is het wel iets voor jou

    • Hahaha, ja dat kan jij nu wel vinden, maar mijn diabetesverpleegkundige (wat een lang woord) kijkt heel zuur als ik zwaarder ben of niks afgevallen ben. Maar het gaat nu goed. Ik doe niks bijzonders, ik MATIG mij alleen én op lijndagen ook geen heerlijk wijntje. Dat is wel sneu. Groetjes!

  5. Ja met mate alles had ik ook gezegd, maar dat is ergens blijven zweven denk ik, bij deze dus geen twee maar slecht één gebakje 😀

  6. Niet meer gaan lijnen Therese, jammer van je inspanningen. Je weet vast uit eigen ervaring wat wel en niet goed voor jou is. Geniet maar een beetje van het leven en daar hoort ook lekker eten bij. En zoals bij alles, wanneer het met mate gebeurt kan het niet slecht zijn.

Geef een reactie

