Een huis/tuin en keukenlogje

Ik leid tegenwoordig zo’n saai leven  – wat mij eigenaardig genoeg veel genoegen schenkt – dat ik bijna de deur niet uitkom. Ik teken, ik ruim op, ik maak etsen, ik was af als ik het tenminste niet vergeet, ik doe op tijd de was, ik teken maar weer eens en ik WANDELl soms. Dan ben ik even de deur uit. Soms TUINIER  ik ook wat en ook dat is buiten natuurlijk.

Nu kreeg ik laatst van iemand een boekenbon en opeens kreeg ik zo’n zin om maar eens te gaan kijken wat voor boeken in de winkel liggen. Ik kwam dus gisteren voor het eerst in lange tijd in ons winkelcentrum en mensen, wat heb ik genoten! Er lagen nieuwe boeken, ik zag leuke kleren, allemaal dingen die ik nog niet gezien had. Ook nieuwe wol, maar daar staat even een stop op. Het langst vertoefde ik in de boekenwinkel, want ik zag veel interessants. Tenslotte maakte ik mijn keus: Pogingen iets van het leven te maken. Er onder staat nog: Het geheime dagboek van Hendrik Groen, 83 ¼ jaar.  De meeste lezers zullen dit boek al kennen, misschien zelfs ook al het tweede deel, maar ik nog niet en ik ben er blij mee. Ik had net met veel moeite een behoorlijk vervelend boek uit: De thuiskomst , geschreven door Bernhard Schlink. Kent iemand die misschien? De man is hoogleraar, rechter en hij heeft nogal wat boeken op zijn naam staan die in allerlei talen vertaald zijn, dus… dan verwacht je een goed boek. Maar nee…niet voor mij kennelijk.

Verder heb ik een leuk hemdje gekocht –nee, niet in de boekhandel, nee- maar er tegenover. Al mijn hempen zijn vaal gewassen en verbleekt zag ik laatst. Voor Boeli kocht ik een babydekentje omdat er altijd zoveel zand en klei uit zijn lijf op de bank komt. Voor mijzelf drie paar sokken met stippels, twee kussenslopen omdat ik die vaak kwijt ben en twee sierlijke vaatdoekjes. Ik geloof dat ik er ben. Ik had helemaal niet op mijn horloge gekeken en ik kwam nogal laat thuis. Maar het was een leuke middag, gewoon in ons eigen trutterig winkelcentrum.

20 thoughts on “Een huis/tuin en keukenlogje

  1. Dat klinkt als een goed geslaagd uitstapje 😀. Hendrik Groen is erg leuk. Het tweede boek vond ik wat tegenvallen. Dat is vaker met delen 2 en verder.
    Wat zijn sierlijke vaatdoekjes?

  2. Ha, klinkt heerlijk. Overal van kunnne genieten dat is echt een kwaliteit, Thèrése! En sierlijke vaatdoekjes kende ik ook nog niet, zo blijven we leren!

  3. Ik ken dat soort uitstapjes ik winkel nooit dus als ik ga dan moet ik meteen heel veel hebben. Ik heb vaatdoeken van de Action met een patroon hun werk is niet bepaald sierlijk.

  4. Een leven dat ik herken, ik vermoed veel andren ook.
    Zo gaat dat met de jaren.
    Hrt boek las al eerder, vrrmakelijk. Deel twee is iets minder, veel van hetzelfde.

  5. Ja dat heb ik ook nogal eens, dat ik van die vreselijk gehypte boeken eigenlijk heel vervelend vind. Bernhard Schlink ken ik verder niet. En ik moest lachen om je ‘hempen’, dat zeg ik ook altijd.

  6. Als het maar leuk was… Ik had al gereageerd maar die is niet goed op zijn plek gekomen, nog maar eens. 😉

  7. Misschien is niet alles wat Bernhard Schlink heeft geschreven even interessant is, maar ik heb Der Vorleser gelezen en dat was heel goed. Ook ik leid op het ogenblik voor een buitenstaander een saai leven. Werken, werken werken aan een installatie, tuinieren, koken en op mijn kleinkinderen passen. Maar eigenlijk geniet ik erg van alles wat ik doe, of bedoel je dat ook Therese?

    • Ha, jij kent de schrijver. Mooi zo. Ik geloof wel dat we hetzelfde bedoelen met ‘een saai leven’. Ik vind het heerlijk, ik werk ook hard, maar ik noem het wel expres zo omdat ik er af en toe wel eens uit wil. Moeilijk hè?
      Schiet je op met je installatie?
      Groetjes!!

  8. Vandaar dat die naam bekend voorkomt; ik heb het boek in het Nederlands gelezen: de Voorlezer. Misschien nog eens proberen als je het ergens vindt, qua herkansing

      • In buurt van Genua waardoor we makkelijk Genua (o.m.) konden ontdekken. al lang weer terug, gaat allemaal snel. In al die ‘saaiheid’ ben je maar druk, vind ik

Geef een reactie

