Le voyage d úne livre  

Al een behoorlijke tijd geleden raadde een FB-vriendin mij een boek aan: Een huis in Toscane. Aangezien ik geen lid meer ben van de bieb (wegens een onenigheid in het verleden, waarin ik het volste gelijk aan mijn kant had) moet ik altijd óf nieuw kopen óf van iemand lenen of tweedehands in een Kringloopwinkel of op Internet zoeken. Het laatste deden wij. Echtgenoot vond bij Boekwinkeltjes.nl een exemplaar voor… 0.95 cent. Tot onze verrassing woonde de eigenares in Frankrijk. Dat opsturen zal dan wel duur zijn, dachten wij. Maar nee, werd ons gezegd, het zou hetzelfde kosten als een verzending binnen Nederland. Oké, wij bestelden. Na een paar dagen kregen wij een vriendelijk bericht dat het nog wel een tijdje zou duren wegens drukte maar zo spoedig mogelijk zou het verstuurd worden. Het duurde een aantal dagen maar toen kregen wij weer een mailtje dat het boek ingepakt lag en er zat een foto bij van het pakje met een bende postzegels en erop geschreven met een viltstift LIVRE.  Erbij werd wel gezegd dat het 5 of 6 dagen zou duren. Wij vonden het wel grappig zo’n foto erbij en stuurden een mailtje terug. Het werd duidelijk een boek met een verhaal, leuk! Ik was nog in een mooi boek bezig en had dus geen haast en hoewel Kwaster iedere dag naar de brievenbus liep, hielp dat niet en duurde het inderdaad minstens 5 of 6 dagen. Maar toen was het er ook. Kwaster maakte een foto van een blije Thérèse en stuurde die samen met een mail dat het boek aangekomen was. De mevrouw , die zoals nu bleek zelf een boekwinkeltje had, schreef ons terug dat het haar een plezier deed dat alles goed gegaan was en dat het haar verheugde dat er iemand blij was met een boek. Het is bijna jammer dat de spanning eraf is en onze correspondentie is geëindigd. Het is trouwens een keurig boek en helemaal niet het vod dat ik eventueel verwacht had voor 95 cent.

8 thoughts on “Le voyage d úne livre  

    • Ik vergeet nooit iets te lezen, zeker niet als ik er zin in heb. Ja leuk, foto’s van het huis. Ik zal melden als ik erin begin (als ik het niet vergeet, hahaha!)

      • Dat vergeet je niet! Terwijl je het leest ontstaat er al een beeld en je zult zien dat het zo goed beschreven is dat de werkelijkheid daar niet veel van afwijkt. 🙂

Geef een reactie

