Wij ook   

Jippie, wij hebben er ook een. Een fraai blauw pas geschilderd kastje, want je kunt de verf nog ruiken, vol met diverse soorten boeken.  Zo’n boekenruilkastje, bedoel ik, waarover diverse mensen hier al verteld hebben. Als je een boek erin ziet staan wat je graag wilt lezen, neem je een al gelezen boek van jezelf mee, zet dat in het kastje en neem je dat andere boek mee om thuis te lezen. En wie weet, wat voor boeken er allemaal in komen te staan. Ik vind het zo’n leuk initiatief. En nu is ons dorp ook met haar tijd meegegaan.  Nog een bof: het staat schuin aan de overkant, niet zo ver lopen. Ik lees nu onverwacht het tweede boek van Paulien Cornelisse en ik vind het erg leuk.

16 thoughts on “Wij ook   

  1. Ah, een little free library. Ik zie er steeds meer verschijnen. Boekenblog Ogma heeft een speciale rubriek voor die kastjes en hoe de eigenaars ertoe zijn gekomen en zo. Goede ontwikkelingen!

  2. Handig hè zo’n boekenkastje! Ik maak er zelf vaak gebruik van en zet er boeken die ik al gelezen heb in weg. Als mensen een boek van ons te leen vragen uit onze overvolle boekenkast, zeggen we tegenwoordig ook, dat ze het gelijk kunnen houden.

  3. Wie plaatst die boekenkastjes? En wie let erop? Zou leuk zijn als hier ergens ook zo’n kastje kwam te staan. Toch ben ik bang dat het snel ten prooi valt aan vandalen.

  4. Ja, dat schijnt helemaal in te zijn. Alleen moeten die kastjes wel een beetje tegen regen kunnen want anders gaan die boeken zo vreemd ruiken…

  5. Het is een leuk systeem. Fijn dat het nu ook bij jullie actief is,. En ja, Paulien Cornelisse schrijft natuurlijk erg grappig. Vooral haar taalstukjes zijn leuk. Maar dat vind ik natuurlijk.

Geef een reactie

