Haartjes knippen

weblog 002Het is maar goed dat ik geen columniste ben, want dan was Leiden in last. Mijn laatste schrijfsel dateert namelijk van 4 juni en het is nu al 11 juni. Had ik een geldige reden om niet te kunnen schrijven? Nee, totaal niet. Het was alleen mooi weer, ik had een raar boek, ik fotografeerde, ik tekende (mondjesmaat) maar ik had best een blog kunnen schrijven, eerlijk gezegd. Ik wist alleen niet wat. Maar het hád gekund al wist ik niet wat. Ik had best wat kunnen verzinnen, maar daar was ik een beetje te lui voor. Foei Thérèse, men blogt of men blogt niet, nou ja, niet iedere dag maar toch met een zekere regelmaat. Maar nu heb ik wat te vertellen. Ik ben naar de kapper geweest!  Goed hè? En zo als Ria uit Scharendijke haar eigen kapster heeft, haar ‘Mir’ (Mirjam), heb ik tegenwoordig ook een’ eigen’, nee, geen dochter, maar wel een met ook een mooie bijbelse naam Esther. En Esther heeft mijn warboel van een kapsel weer netjes bijgewerkt, niet te kort gelukkig, maar toch verzorgd, als u begrijpt wat ik bedoel. Ik moet namelijk naar twee feesten en ja, dan kan je niet als Mien Pluns komen. Op het ene feest komt de burgemeester van Enkhuizen zelf, dus u begrijpt… Als extraatje heb ik nog een foto gemaakt. Het was eigenlijk voor de 12uurfoto maar misschien vindt u het ook leuk? Esther zelf vond het héél leuk; dat had een klant nog nooit aan haar gevraagd. Kijkt u  maar eens: wat een kappe knapster nee knappe kapster, niet?  Boerhaveplein, meer zeg ik niet.

Update  weblog 004weblog 008

5 gedachten over “Haartjes knippen

  1. Is me dat even wennen, Thérèse zonder haar krullenbos. Een héél ander gezicht, alsof je een zusje bent van jezelf . Wel een fris koppie.
    Daar kom ik vandaag nog een paar keer naar kijken, dan herken ik je vanavond weer 😉

  2. Ja, naar de kapper gaan doen we vrijwel allemaal, en daar zit soms ook weer een logje in!
    Ik laat mijn haar altijd tondeusen tot standje drie, en dan laat ik het weer groeien.

  3. Staat heel charmant. Ik houd wel van wat langer haar, alleen mijn haar wil dat niet meer. Bij een bepaalde lengte knapt het gewoon af. Daar kan geen knappe kapper ook maar iets aan doen.

  4. Ja ik dacht eerst ook dat je helemaal gekortwiekt was, maar de laatste foto,s zijn beter. Een paar centimetertjes maakt al veel verschil, dan valt het weer wat lekkerder.
    Zeker een knappe kapster!

Plaats een reactie